Regulamin

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

§ 1.
Przedmiot regulacji

Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej www.onlinedoktor.pl w tym rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, wymagania techniczne niezbędne do korzystania z serwisu www.onlinedoktor.pl,  jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego.

§ 2.
Definicje

MEDISWIFT (Usługodawca) – spółka pod firmą MEDISWIFT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Koninie, Aleje 1 Maja 11 / 17, 62-510 Konin, Polska KRS: 0001112866 NIP: 6653068101, REGON: 528981696;

Cena – cena za Usługę określona  w Cenniku;

Cennik – cennik usług świadczonych przez MEDISWIFT;

E-recepta- Usługa konsultacji z lekarzem z możliwością wystawienia recepty przez lekarza. Recepta w formie elektronicznej wydawana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne;

E-skierowanie – Usługa konsultacji z lekarzem  z możliwością wystawienia skierowania na badania diagnostyczne; skierowanie w postaci elektronicznej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 15 kwietnia 2019 r. w sprawie skierowań wystawianych w postaci elektronicznej w Systemie Informacji Medycznej;

E-zwolnienie –Usługa konsultacji z lekarzem z możliwością wystawienia zwolnienia lekarskiego tj. L4  - zwolnienie w formie elektronicznej wydawane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa;

Teleporada - forma konsultacji z lekarzem realizowana na odległość za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, takich jak telefon, Internet czy inne platformy cyfrowe. Celem teleporady jest udzielenie pacjentowi profesjonalnej porady medycznej, oceny stanu zdrowia, wydania zaleceń diagnostycznych, terapeutycznych lub kierowanie na dalsze badania bez konieczności fizycznej obecności pacjenta w placówce medycznej;

Konto Pacjenta – indywidualny dostęp Pacjenta do serwisu zabezpieczony loginem i hasłem;

Pacjent – osoba korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usług, w tym świadczeń zdrowotnych, udzielanych przez MEDISWIFT;

Regulamin – niniejszy Regulamin;

Serwis – strona internetowa www.onlinedoktor.pl;

Lekarz – osoba wykonująca zawód medyczny udzielająca świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta;

Świadczenie zdrowotne – działanie służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia;

Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;

Umowa – umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy MEDISWIFT a Pacjentem wskutek złożenia Zamówienia;

Usługi – usługi świadczone przez MEDISWIFT drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu;
Zamówienie  – zakup odpowiedniej Usługi polegający na wyborze odpowiedniej Usługi lub Usług i zapłacie Ceny;

§ 3.
Postanowienia ogólne

  1. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym do domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych w Serwisie przysługują MEDISWIFT, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za uprzednią zgodą MEDISWIFT wyrażoną na piśmie.
  2. Do korzystania z Serwisu niezbędne jest posiadanie komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z sieci Internet przy wykorzystaniu jednej ze standardowych przeglądarek internetowych, w tym w szczególności Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari lub Opera, posiadających możliwość zapisu plików cookies oraz zapewniających obsługę skryptów Javascript.
  3. Zakazane jest dostarczanie przez Pacjenta treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający prawa osób trzecich.
  4. Informacje zawarte na stronie internetowej Serwisu, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Pacjentów do składania ofert zawarcia Umowy. Złożenie Zamówienia przez Pacjenta jest równoznaczne ze złożeniem przez Pacjenta oferty zawarcia Umowy.

§ 4.
Usługi i Płatności

  1. Za pośrednictwem Serwisu MEDISWIFT  świadczy następujące Usługi:
    1. E-recepta;
    2. E-skierowanie;
    3. E-zwolnienie.
  2. Usługi, o  których mowa w ust. 1 świadczone są odpłatnie. Dostępne formy płatności to:
    1. szybki przelew elektroniczny,
    2. BLIK,
    3. Google Pay,
    4. Karta Debetowa lub Kredytowa
  3. Płatności w Serwisie realizowane są za pośrednictwem serwisu PayU, którego administratorem jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186
  4. Ceny Usług określa Cennik. Ceny wyrażone są w złotych polskich, w kwotach brutto.
  5. MEDISWIFT może stosować rabaty, które mogą być naliczane za pomocą kuponów rabatowych przyznawanych przez MEDISWIFT w trakcie akcji promocyjnych, o których MEDISWIFT informuje w swoich kanałach informacji, w tym za pośrednictwem Serwisu.

§ 5.
Składanie Zamówień i Konto Pacjenta

 

1. Zamówienie Usługi następuje poprzez złożenie Zamówienia za pośrednictwem Serwisu. Złożenie Zamówienia skutkuje założniem Konta Pacjenta.

2. W celu założenia Konta Pacjenta, pacjent powinien:
 a) utworzyć login i hasło;
 b) zapoznać się z Regulaminem i Polityką prywatności i zaakceptować ich postanowienia;
 c) wypełnić formularz rejestracyjny;

3. Pacjent obowiązany jest zabezpieczyć login i hasło przed dostępem osób nieuprawnionych. Przekazywanie loginu lub hasła osobom trzecim jest zabronione i może stanowić podstawę do usunięcia konta klienta.

4. Pacjent może usunąć konto w dowolnym momencie. W tym celu Pacjent powinien wysłać wiadomość na adres e-mail [email protected]. Usunięcie Konta Pacjenta skutkuje usunięciem wszystkich danych zawartych w Koncie Pacjenta.

5. W celu złożenia Zamówienia Pacjent:
1) wybiera odpowiednią Usługę lub Usługi;
2) uzupełnia dane osobowe w formularzu rejestracji, w tym:
     a. imię i nazwisko;
     b. PESEL lub w przypadku nie posiadania numer PESEL datę urodzenia, narodowść oraz numer paszportu;
     c. numer telefonu;
     d. adres e-mail;
3) wypełnia ankietę medyczną;
4) przekazuje, w razie konieczności, dodatkowe informacje, w tym przedstawia posiadaną dokumentację medyczną;
5) wybiera formę płatności i dokonuje zapłaty;
6) akceptuje Zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Składam zamówienie”.

6. Pacjent ma obowiązek podać dane zgodne z prawdą i nie zatajając żadnych informacji istotnych z punktu widzenia udzielanego Świadczenia zdrowotnego. Udzielenie nieprawdziwych, niepełnych lub nierzetelnych informacji zwalnia MEDISWIFT z jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną wynikłą z udzielania lub zaniechania udzielania świadczenia zdrowotnego na podstawie takich informacji.

7. W celu finalizacji Zamówienia konieczne jest dokonanie przez Pacjenta akceptacji treści Regulaminu i Polityki prywatności, oraz naciśnięcie przycisku „Przejdź do płatności”. Złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.

8. Wybór przycisku „Przejdź do płatności” w formularzu Zamówienia jest równoznaczny z zawarciem Umowy. W przypadku nieopłacenia Usługi w terminie 72 godzin od złożenia zamówienia, Zamówienie jest anulowane, a Umowa uważana jest za niezawartą.

9. Po opłaceniu Zamówienia następuje rozpoczęcie świadczenia Usługi. Klient otrzymuje na podany przez siebie adres mailowy wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie zakupu oraz informację o sposobie i terminie realizacji Usługi, która zostanie wykonana w terminie do 48h.

10. Specjalista uprawniony jest do odmowy wystawienia E-recepty, E-zwolnienia lub E-skierowania w każdym przypadku, gdy ich wystawienie pozostawałoby w sprzeczności z aktualną wiedzą medyczną lub w przypadku, gdy udzielone przez Pacjenta informacje, w tym dane zawarte w dokumentacji medycznej, są niewystarczające dla jej wystawienia. Odmowa wystawienia E-recepty, E-zwolnienia lub E-skierowania w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi podstawy do zwrotu należności za Usługę.

11. W przypadku wystawienia E-recepty, MEDISWIFT przekazuje Pacjentowi, na wskazany numer telefonu lub adres e-mail, kod recepty lub ujawnia receptę w Internetowym Koncie Pacjenta.

12. Treść wystawionej E-recepty, E-zwolnienia lub E-skierowania nie może być zmieniana.

13. Świadczenia zdrowotne są dokumentowane w dokumentacji medycznej prowadzonej zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

14. Świadczeniodawca ma prawo odmówić wystawienia e-recepty na leki narkotyczne, benzodiazepiny, leki o dzialaniu nasennym, testosteron lub inne substancje psychoaktywne ze względu na ograniczenia związane z korzystaniem z systemów teleinformatycznych lub łączności w procesie udzielania świadczeń zdrowotnych.

15. MEDISWIFT realizuje usługi w godzinach 8-22, 7 dni w tygodniu, zlecenia na usługi przyjęte po godzinie 21, realizowane są kolejnego dnia.

16. Specjalista będzie podejmował próbę kontaktu z pacjentem dwukrotnie telefonicznie z użyciem numeru zastrzeżonego lub jednokrotnie e-mailem. W przypadku gdy pacjent nie odbierze telefonu dwukrotnie, a na e-mail nie odpowie w przeciągu 12 godzin, usługa uznana jest za zrealizowaną.

§ 6.
Odstąpienie od Umowy, reklamacje i zwrot należności

 

1. Pacjent przed wykonaniem przedmiotu Umowy może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jedn. Dz. U. 2020, poz. 287 ze zm.).

2. Pacjent może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, ale nie jest to konieczne.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać pocztą  na adres MEDISWIFT:  lub drogą elektroniczną na adres mailowy [email protected]

4, W przypadku odstąpienia od Umowy uważa się ją za niezawartą.

5, Prawo odstąpienia od Umowy na odległość nie przysługuje Pacjentowi,  jeżeli MEDISWIFT wykonało w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Pacjenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, że po spełnieniu świadczenia przez MEDISWIFT utraci prawo odstąpienia od umowy.

6. Pacjent może złożyć reklamację dotyczącą Usługi wysyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected]

7. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać w szczególności: imię i nazwisko Pacjenta, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Pacjent życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskazanie daty  Usługi, dokładny opis przyczyn reklamacji oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Pacjenta, a także preferowany przez Pacjenta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

8. MEDSIWIFT rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Pacjent zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

9. W przypadku, gdy realizacja Usługi będzie niemożliwa z przyczyn zawinionych przez MEDSIWIFT, MEDSIWIFT poinformuje Pacjenta o powyższej okoliczności. W terminie 7 dni od powzięcia informacji o powyższej okoliczności Pacjent może, według swojego wyboru:
a. odstąpić od Umowy i żądać zwrotu zapłaconej przez Ceny, lub
b. uzgodnić z MEDSIWIFT inny termin wykonania Usługi.

10. Należność za Usługę nie podlega zwrotowi, gdy brak możliwości wykonania Usługi wynika z przyczyn leżących po stronie Pacjenta, w szczególności, gdy Pacjent:
a. poda nieprawdziwe lub nierzetelne dane, w tym informacje dotyczące swojego stanu zdrowia;
b. złoży nieprawdziwe lub nierzetelne oświadczenie;
c. przedstawi nieprawdziwe lub nierzetelne dokumenty;

11. Zwrot zapłaconej Ceny w przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Pacjenta nastąpi niezwłocznie na konto bankowe, z którego dokonano wpłaty.

§ 7.
Postanowienia końcowe

 

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, z tym, że do Umów nie stosuje się przepisów ustawy o prawach konsumenta, z wyłączeniem art. 12 ust. 1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 13, art. 14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19, art. 21-24, art. 26-37 oraz art. 38 pkt 1, 3-6 i 8 powyższej ustawy.

2. MEDSIWIFT zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna i wchodzi w życie w terminie wskazanym przez MEDSIWIFT, nie wcześniej jednak niż po upływie 14 dni kalendarzowych liczonych od momentu zamieszczenia na stronie internetowej www.onlinedoktor.pl informacji o zmianie Regulaminu.

3. Regulamin zawiera następujące załączniki:
a. Załącznik nr 1 – Polityka prywatności;

4, Regulamin wchodzi w życie z dniem 13.09.2024